Decyzja PPIS o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego w Regnowie
Rządowy Program Ochrony Zabytków
Ogłoszenia naboru wstępnych zgłoszeń o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w Gminie Regnów
Na podstawie art. 31 i 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 poz. 40) oraz § 3 ust.2 pkt 2 Uchwały Nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu odbudowy Zabytków Wójt Gminy Regnów informuje, że Gmina Regnów przyjmuje wstępne zgłoszenia o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Wstępne zgłoszenia o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na nakłady konieczne stanowiące prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku, o których mowa w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art.8 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków o której mowa w art. 22 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, usytuowanym na terenie Gminy Regnów, może składać osoba fizyczna lub prawna, posiadająca tytuł prawny do zabytku. Wzór wstępnego zgłoszenia stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Regnów Nr 4/2023 z dnia 16 marca 2023 r.
Termin składania wstępnych zgłoszeń o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: od 17 marca 2023 r. do 28 marca 2023 r.
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
Zaproszenie do udziału w konkursie plastycznym KRUS
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego serdecznie zaprasza dzieci z terenów wiejskich do udziału w XIII Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”.
Aktualne propozycje KRUS dla dzieci
Gospodarstwo rolne dla wielu dzieci jest domem, miejscem zabawy i wypoczynku. Należy więc stwarzać bezpieczne warunki przebywania, wyjaśniać niebezpieczeństwa na jakie mogą być narażone oraz wskazywać sposoby ich unikania.
W 2023 roku KRUS rozpoczyna nową kampanię pt. „Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami”. W związku z tym Oddział Regionalny KRUS w Łodzi wraz z Placówkami Terenowymi przedstawia dwie propozycje dla dzieci, które mogą wpłynąć na wzrost świadomości zarówno najmłodszych mieszkańców terenów wiejskich jak i ich rodziców w aspekcie środków chemicznych stosowanych w rolnictwie.
IV Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłosiła IV edycję Ogólnopolskiego Konkursu dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym. Konkurs przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Edukacji i Nauki.
Do udziału w konkursie zapraszamy dzieci urodzone w latach 2008–2012, których przynajmniej jeden z rodziców lub opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do Konkursu.
Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”. Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (minimum 4 wersy) popularyzującej sposoby ograniczania ryzyka oddziaływania substancji szkodliwych na istoty żywe i skażenia środowiska naturalnego w gospodarstwach rolnych. Regulamin konkursu został przesłany do szkół podstawowych z terenu województwa łódzkiego. Jest także dostępny na stronie www.krus.gov.pl
Pracę Konkursową podpisaną imieniem i nazwiskiem uczestnika Konkursu oraz wypełniony formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 20 marca 2023 r. na adres e-mail: lodz@krus.gov.pl (w temacie należy wpisać: Konkurs na rymowankę – imię i nazwisko dziecka) lub pocztą tradycyjną na adres: OR KRUS w Łodzi, ul. Żeligowskiego 32/34, 90-643 Łódź (z dopiskiem Konkurs na rymowankę).
Laureaci poziomu wojewódzkiego z największą liczbą punktów zostanie uhonorowanych nagrodami rzeczowymi o wartości ok. 500 zł.
W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerami telefonów: (42) 665 07 13, (42) 665 07 29 lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: lodz@krus.gov.pl
XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci
- „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”
Drugą propozycją, przygotowaną z myślą o uczniach wiejskich szkół podstawowych jest trzynasta edycja konkursu plastycznego pt. „Bezpiecznie na wsi”. Na terenie województwa łódzkiego organizatorem Konkursu jest Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Łodzi oraz Placówki Terenowe, a współorganizatorami przedstawiciele Wojewódzkiej Komisji ds. bezpieczeństwa i higieny pracy w rolnictwie, m.in. Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi, Oddział Terenowy KOWR w Łodzi, Łódzki Oddział Regionalny ARiMR, Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Bratoszewicach, Izba Rolnicza Województwa Łódzkiego, Kuratorium Oświaty w Łodzi oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Konkurs przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Tegoroczne hasło cieszącego się rokrocznie dużym zainteresowaniem konkursu brzmi: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”.
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3, w dowolnej technice, obrazującej upowszechniane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego sposoby zapobiegania skutkom niewłaściwego stosowania w gospodarstwie rolnym niebezpiecznych substancji, m.in. środków ochrony roślin, nawozów i paliw.
Autorzy najciekawszych prac, na każdym etapie Konkursu otrzymają nagrody ufundowane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, współorganizatorów i patronów Konkursu. Prace laureatów będą publikowane również w materiałach popularyzatorskich Kasy.
Termin nadsyłania prac plastycznych do najbliższej Placówki Terenowej KRUS mija 31 marca 2023 roku. Regulaminy konkursu zostały przesłane do wiejskich szkół podstawowych z terenu województwa łódzkiego. Są także dostępne na stronie www.krus.gov.pl
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt pod numerami telefonów: (42) 665 07 13, (42) 665 07 29 lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: lodz@krus.gov.pl. Informacje na temat konkursu można również uzyskać we wszystkich Placówkach Terenowych KRUS w województwie łódzkim.
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursach organizowanych przez KRUS. Dzięki nim młodzi uczestnicy naszych propozycji mogą rozwijać swoje talenty i zdobyć atrakcyjne nagrody.
Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych
Szanowni Państwo,
zgodnie z prognozami zagrożeń IMGW, przez najbliższe doby cała Polska znajdzie się pod wpływem bardzo silnego wiatru, a miejscami nawet huraganu. Tym gwałtownym zjawiskom meteorologicznym mogą towarzyszyć równie gwałtowne opady śniegu i deszczu. Synoptycy ostrzegają również, że tak niebezpieczne porywy wiatru mogą powodować uszkodzenia budynków i zrywanie dachów. W tej sytuacji zawiadamiam, że już zwróciłam się do wszystkich wojewódzkich i powiatowych inspektorów nadzoru budowlanego w całym kraju, aby zachowali czujność i gotowość do pełnej współpracy na swoich terenach. Prosiłam również WINB i PINB, aby przypominali, szczególnie w tym czasie, właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych, że do ich obowiązków, zgodnie z przepisami art. 61 pkt2 Prawa budowlanego, należy: zapewnić, dochowując należytej staranności, bezpiecznego użytkowania obiektu w razie wystąpienia czynników zewnętrznych odziaływujących na obiekt, związanych z działaniem człowieka lub sił natury, takich jak m.in.: wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, osuwiska ziemi, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, pożary lub powodzie, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogące spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska. Wszystkich Państwa również proszę o informowanie i przypominanie o tych obowiązkach właścicielom i zarządcom na terenie Waszych miast i gmin, za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów komunikacji. Ze swej strony oferuję wsparcie i pełną współpracę organów nadzoru budowlanego, na każdym szczeblu.
- autor: Dorota Cabańska Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, data: 2023-02-17
Decyzja PPIS o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego w Regnowie
W załącznikach poniżej materiały informacyjne dotyczące koniowatych i drobiu.
Informacja
Wójt Gminy Regnów informuje, że podmiotami, które świadczą usługę w zakresie opróżniania i wywozu nieczystości ciekłych ze zbiorników
bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Regnów są następujące firmy:
- Wywóz odpadów komunalnych, Usługi kombajnem, Jan Piętara Nowy Regnów 37, 96-232 Regnów,
- Usługi Asenizacyjne -Transportowe ,,TORINO”, Grażyna Janicka Babsk ul. Leśna 15/4, 96-200 Rawa Mazowiecka,
- Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ul. Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka.
Wszyscy właściciele nieruchomości z terenu Gminy Regnów zobowiązani są do podpisania umowy z jednym z wyżej wymienionych
podmiotów.
- autor: Iwona Kozera, data: 2023-02-15
Strategia Rozwoju Gminy Regnów na lata 2023-2030
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2023-02-08
Program opieki nad zwierzętami
Informacja o możliwości zgłaszania uwag do projektu „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Regnów na rok 2023”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40) oraz art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2022 r. poz. 572) Wójt Gminy Regnów podaje projekt „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Regnów na rok 2023”. Wszelkie uwagi do projektu, podpisane przez upoważnionego przedstawiciela organizacji których celem działania jest ochrona zwierząt, działających na terenie gminy Regnów, należy kierować na adres:
Urzędu Gminy w Regnów
Regnów 95, 96-232 Regnów
Termin składania uwag do 21 lutego 2023 r.
- autor: Iwona Kozera, data: 2023-01-30
Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych
Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w związku z potencjalnymi zagrożeniami występującymi w okresie zimowym. "Sezon jesienno-zimowy, to okres występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska. Przypominam, że w takiej sytuacji, zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy − Prawo budowlane, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego. Nie wolno również dopuszczać do przeciążenia konstrukcji budynku przez zalegający na dachu śnieg i należy zapewnić właściwe i odpowiednio częste odśnieżanie dachu oraz elementów elewacji budynku. Konieczne jest usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, które mogą zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się na ciągach pieszych i jezdnych, przebiegających bezpośrednio przy budynku. Prace związane z usuwaniem śniegu z dachu mogą stwarzać ogromne zagrożenie dla osób je wykonujących a także dla samego budynku, dlatego muszą być prowadzone z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP. Aby uniknąć potencjalnych zagrożeń, zwracam się do wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z przepisów prawa."
Informacja dla hodowców drobiu
Bezpłatne spotkanie online dla seniorów
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) we współpracy z Komendą Główną Policji (KGP), w ramach projektów: Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR oraz Centrum Edukacji dla Bezpieczeństwa Rynku Finansowego – CEBRF organizuje 20 stycznia 2023 roku bezpłatne spotkanie online (webinarium) skierowane do seniorów pt. „Cyberbezpieczeństwo w kontekście zagrożeń występujących w Internecie, w szczególności oszustw na urządzeniach mobilnych”.
- autor: Judyta Szydłowska, data: 2023-01-13
Informacje nt. wysoce zjadliwej grypy ptasiej (HPAI)
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Rawie Mazowieckiej informuje, że na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej od dnia 1 stycznia do dnia 30 grudnia 2022 roku stwierdzono 63 ogniska HPAI u drobiu hodowlanego oraz 39 ognisk HPAI u dzikich ptaków. W tym, w wojewódzkie łódzkim stwierdzono 15 ognisk HPAI u drobiu hodowlanego oraz 1 ognisko HPAI u dzikiego ptaka - odnotowane w dniu 10 stycznia 2022 roku u łabędzia niemego. Szczegóły w załączniku poniżej.
Strategia Rozwoju Gminy Regnów na lata 2023-2030
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2022-11-24
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2022-11-24
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2022-11-24
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2022-11-24
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2022-11-24
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek
Przedsiębiorco! Załóż konto na PUE ZUS do 30.12.2022!
Szanowni Państwo,
do 30.12.2022 r. płatnicy składek są zobowiązani do założenia profilu na PUE ZUS, jeżeli takiego profilu nie mają, i utrzymywania aktywnego profilu w czasie rozliczeń z Zakładem.
Obowiązek ten nakładają przepisy prawa [1].
Zachęcamy Państwa do założenia profilu PUE ZUS już dziś.
Co Państwo zyskają:
- wgląd w dane firmy w ZUS,
- szybką informację o zwolnieniu lekarskim – zwolnienie jest przesyłane bezpośrednio
na profil PUE ZUS,
- stały dostęp do zwolnień lekarskich zatrudnianych pracowników oraz możliwość eksportu zwolnień,
- możliwość składania wniosków i dokumentów ubezpieczeniowych drogą elektroniczną
a tym samym brak konieczności wizyty w ZUS.
Jak zarejestrować profil PUE
Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl i wybrać opcję → Zarejestruj w PUE
Profil PUE zakłada zawsze osoba fizyczna, dlatego też:
- Płatnik składek – osoba fizyczna może założyć profil dla siebie lub udzielić pełnomocnictwa innej osobie fizycznej.
- Płatnik składek – osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej – może udzielić pełnomocnictwa osobie fizycznej np. swojemu pracownikowi lub pracownikowi biura rachunkowego.
Jak udostępnić swój profil innej osobie
Wystarczy, że złożą Państwo nam stosowne pełnomocnictwo np. na formularzu PEL (dostępny na stronie internetowej ZUS www.zus.pl/wzory-formularzy/pelnomocnictwo). Osoba, której Państwo udzielają pełnomocnictwa, musi mieć swój profil na PUE ZUS.
Jak uzyskać dodatkowe informacje o profilu PUE ZUS
- telefonicznie - infolinia 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn. – pt.) w godzinach 7:00 – 18:00. Korzystając z infolinii można wybrać profil tematyczny rozmowy.
- podczas rozmowy on-line z naszym pracownikiem tzw. e-wizyty - wizytę można umówić przez stronę: www.zus.pl/e-wizyta
- w każdej placówce ZUS - nasze Sale Obsługi Klientów są czynne w poniedziałki od godz. 8:00 do 17:00, a od wtorku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.
- na stronie www.zus.pl